dissabte, 10 d’octubre del 2009

Seat 850

A finals dels anys seixanta Espanya estava canviant, sortia del seu ostracisme, s'obria a l'exterior i demanava més llibertat i millor vida. Això és el que va portar el 850 a molts espanyols. Era un vehicle que donava un pas més enllà del mític Seat 600, on les famílies s'atapeien per anar a passar les vacances al poble. Ara s'estiuejava a Benidorm i es viatjava en una berlina de dues portes, tres cossos, cinc places −encara molt estretes − i unes prestacions que ja s'acostaven al litre de cubicatge i al mig centenar de cavalls.

El Fiat 850 va néixer a Itàlia el 1994 com una "parada intermèdia" entre els mítics 600 i 1100. Dos anys després, Seat l'adoptava per a Espanya, en una versió de 37 CV i 843 centímetres cúbics.
El preu? Vuitanta mil pessetes de l'època, una dinerada que no obstant això començaven a poder permetre's molts espanyols, ja que l'èxit del cotxe va ser total, amb llistes d'espera per al lliurament.

Una dada curiosa és que la primera propietària del Seat 850 a Espanya, va fer cua des de les 3 de la matinada per a poder lliurar la seva sol·licitud. A partir del 1972, el 850 ja només va ser fabricat per Seat, ja que Fiat va posar aquell any fi a la seva vida al país transalpí i a tota Europa. En aquell període el vehicle va anar adquirint certs elements del que llavors es podia anomenar "luxe", com volant de fusta, seients de tela, etc. El motor es trobava a la part del darrere, pel que la part davantera era usada de maleter.


En els següents anys la gamma del 850 va créixer al mateix temps que el seu èxit entre els conductors espanyols: van arribar les versions de quatre portes i coupé (1967); sport (1969); sport coupé (1970)...
Però com tot en aquesta vida s'acaba, el 1974 l'arribada de l'ultramodern 133 va acabar amb la carrera d'un vehicle que ha sobreviscut, i de quina forma, al pas dels anys. Avui en dia encara podem veure algun 850.


















Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada